Lega dah beli mannequin

Uishh dah lame rasenye tak update blog ni sampai kawan saya pon dah tanye, bila nak update. Haritu ekcelli nak update disebabkan mase tidak mengizinkan jadi saya pon menangguhkan lah niat suci itu. hehe..Untuk menjadi penulis blog yang baik tak boleh dan tak bagus untuk menangguh-nangguhkan kerja-kerja pengemaskinian blog nih...tu la kalau boleh saya cuba sedaya upaya...idea sebenarnye mencurah-curah tetapi kalau dah ditangguhkan alamatnye idea yang mencurah-curah pon tak tercurah....eh, tp kan....saya ada dengar pendapat pembaca blog. Dorang kata, blog yang best dan menarik adalah blog yang ada baaaaaanyak gambar. Betul ke macam tu? Dorang kata, kalau blog banyak sangat cerita dorang malas nak baca sangat tetapi, kalau ada banyak gambar, dorang minat melawat selalu. Hmm....point yang itu saya perlu take note sebab mungkin boleh bantu meramaikan pembaca blog saya. Dorang cakap lagi, bukan tak boleh mengarang dalam blog tetapi perlu menarik ceritanye dan secara ringkas sahaja. Pastu letak gambar banyak2. Hmm....

ok...ok...ok...

Bukan nak cerita pasal blog...sebenarnye nak cerita pasal  update terkini tentang pakaian2 saya nak jual tu. Mula-mula poyo edit pakai photoshop. Punya la mencabarnye Tuhan je yang tau....memang kene tekun dan sabar....Tak sempat pun siap edit semua baju-baju, kebetulan suami saya free satu hari tu. Dia drive saya ke KL. Cuba teka pergi mana? hehe...pergi beli mannequin!! Eee best sangat....Dapat la sekor/sorang yang berharga RM320. Tak payah la saya edit dengan susah payah lagi. Just snap je gambar dan touch-up sikit-sikit dan upload. Tak payah touch-up pun ok. Hehe....Best best best...So, sekarang semua gambar dah masuk laptop. Tinggal lagi nak masuk dalam laman rasmi HKFC je. Mudah-mudahan berjalan lancar.

Di bawah ni adalah hasil edit dr photoshop dan gambar pakaian yang dipakaikan kepada mannequin :


0 Responses to “Lega dah beli mannequin”:

Leave a comment